Try it out
Alle boeken
Genade - met werkboek
is uitverkocht
ISBN 978-90-63182-04-5
Prijs € 13,95
Genade; het faillissement van de mens en de goedheid van God

Genade - je komt het woord nog zelden tegen. Met de begrippen zonde, bekering en berouw lijkt het in onbruik te zijn geraakt. En daar ligt volgens Jerry Bridges de oorzaak van het faillissement van veel levens. 'Genade' wortelt in Jezus Christus. Genade mag tot bekering leiden, maar is tevens onontbeerlijk om van dag tot dag als christen te leven. Het boeiende van dit boek is dat de auteur in dertien hoofdstukken laat zien hoe mensen van ontvangers uitdelers van de goddelijke genade kunnen worden.

Krachtig, praktisch en diep gefundeerd ontwikkelt Bridges zijn onderwerp, waarbij hij niet schroomt uit zijn eigen leven mee te delen. Bij de presentatie van zijn studie voel je de harteklop van een mens die met God leeft: nederig, warm en overtuigend.

Van binnenuit - met werkboek
is leverbaar
ISBN 978-90-63182-13-7
Prijs € 14,95

Van binnenuit is een bestseller geworden, omdat veel christenen moe zijn van het ophouden van de schijn dat het-wel-goed met hen gaat.
Daarom hebben zij het sterke verlangen om Christus dieper te leren kennen en om echt een ander mens te worden. Ze willen de realiteit van hun leven eerlijk onder ogen zien zonder het allemaal zelf te moeten doen. Anderen liefhebben, ook als de risico’s groot zijn. Je niet langer laten zoethouden met geesteljike oppervlakkigheden. Waarheid en echtheid verkiezen. Met hoop en opbeuring. Kortom: werkelijke verandering van binnenuit.

‘Er staan veel goede dingen in Crabbs boek. Het sterkste vond ik het hoofdstuk waarin hij uiteenzet dat mensen zich ongelukkig maken door in het leven, en eigenlijk ook tegenover God, een eisende houding in te nemen.’
Dr. A. A. Spijkerboer in het dagblad Trouw.

‘Een werkelijk formidabel boek.’ Alpha/IFES

Voor het leven getekend?
is leverbaar
ISBN 978-90-63182-03-8
Prijs € 16,50
'Voor het leven getekend?' onderzoekt op een persoonlijke en geheel eigen wijze de schade die een volwassene ervaart als gevolg van seksueel misbruik (onverschillig welk soort) in zijn of haar jeugd. De schade die door seksueel misbruik in de jeugd ontstaat is groot. Ongeveer 70 procent van de misbruikte vrouwen heeft later last van psychische klachten. 'Voor het leven getekend?' tracht met deze klachten af te rekenen.

'Dit boek is onthullend voor het begrijpen van de verwarrende en tegenstrijdige emoties en gedragingen van mensen die seksueel zijn misbruikt. De schrijver is betrokken bij de behandeling van zowel mannen als vrouwen. Hij geeft een weg tot herstel die voortvloeit uit een confronterende en uitdagende opvatting van het christelijke geloof.'
Piet van Roest, psychiater, bestuurslid van de Christelijke vereniging voor psychiaters, psychologen en psychotherapeuten.
Bemoedigen doet goed
is leverbaar
ISBN 978-90-63182-06-9
Prijs € 11,95

We hebben allemaal bemoediging nodig. Daarom hebben we allemaal de pastorale taak om anderen te bemoedigen.
Echte bemoediging houdt meer in dan een complimentje of een schouderklopje. In dit boek wordt duidelijk hoe relaties minder oppervlakkig kunnen worden en werkelijk tegemoet kunnen komen aan de emotionele behoeften van de ander.

‘Dit boek wil niet alleen een hulp zijn voor individuele bemoedigers. Een belangrijk deel is ook ingeruimd voor de plaats die bemoedigen kan en moet hebben in de christelijke gemeente. Daardoor is het ook een belangrijke aanwinst in het kader van gemeente-opbouw’ (uit het voorwoord van ‘rasbemoediger’ Arend Post).

Zoeken!
Uw klantgegevens
Welkom
U bent nog niet aangemeld:
Inloggen
Uw winkelwagentje
Leeg
Aanmelden voor de nieuwsbrief
 
 
Uitgeverij Novapres b.v. Krimweg 74 7351 AW Hoenderloo Postbus 18 7350 AA Hoenderloo
Tel:+31(0)55-5422584